Over de redactie en auteurs
Redacteuren
Anjo van Hout is socioloog en is werkzaam geweest als methodiekdocent in het sociaalagogisch onderwijs en als opleidingsadviseur bij Pro Education. Nu werkt zij als freelancer voor de Hogeschool van Amsterdam en Pro Education.‘Op basis van mijn ervaringen wilde ik dit boek heel graag schrijven, samen met collega’s is het gelukt.’
Leo Witte is socioloog, publicist en docent methodiek bij de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) van de Hogeschool van Amsterdam. Daarnaast was hij verbonden aan het Kenniscentrum Maatschappij & Recht van deze hogeschool, waar hij onderzoek deed op het gebied van financiële educatie.
Auteurs
Tanny Bakker is systeemtherapeut en docent Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Als Eigen Kracht-coördinator stimuleert ze families om hun eigen oplossingen te gebruiken.
Margriet Couperus is ontwikkelingspsycholoog. Zij is als senior organisatieadviseur, MD adviseur, trainer, coach en leidinggevende werkzaam geweest bij overheden en non-profitorganisaties in zorg en welzijn. In 2006 heeft zij haar eigen bureau Couperus Coaching & Consultancy opgericht. Als trainer, adviseur en coach verleent zij diensten gericht op (persoonlijk) leiderschap en organisatieontwikkeling. In opdracht, van de HvA geeft zij trainingen en workshops aan Samen DOEN-teams in Amsterdam.
Kitty Felix is docent Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV) en is vooral geïnteresseerd in de vraag hoe mensen hun vermogens leren ontwikkelen.
Rosalie Metze is afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en socioloog. Recentelijk is ze gepromoveerd bij het VUmc, vanuit het Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie (AKMI) van de HvA op het project ‘Als krachten afnemen – Eigen Kracht-conferenties voor kwetsbare
ouderen’.
Marijke Rasch is psycholoog en docent Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) bij de Hogeschool van Amsterdam. Zij heeft ervaring in gezinnen die werken met een veiligheidsplan voor kinderen.
Paulina Sedney is als wetenschappelijk medewerker verbonden aan het Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie (AKMI) van de HvA. Zij houdt zich momenteel bezig met onderzoek naar en het opzetten van projecten rond herstel en de inzet van ervaringsdeskundigen in de praktijk en het onderwijs.